5/07/2008

Taronja...


La Terra va girant al voltant del Sol. Mica en mica, la llum d'aquest va incidint damunt de la porció d'atmosfera que tenim al nostre damunt. La llum l'anirà escalfant fent que comenci a succeir un del fenòmens més bonics, la difusió de Thompson. Del vermell inicial i fugaç, el cel passarà pel taronja, cap el groguenc barrejat amb el blau cel. Taronja, el color de l'alba. El color del naixement. El color d'una nova vida .Aquesta deu ser la raó per la que ara fa una colla d'anys em vaig enamorar del taronja. Suposo que em calia un canvi. Al final, hi va haver un canvi. Suposo que era el que em demanava el meu subconscient .
Lògicament el taronja també precedeix a la foscor de la nit. Per tant, també representa el final d'un cicle. També m'encaixa aquesta idea. Per renéixer , abans , s'ha de morir. Taronja, el color cíclic. El color que ens acompanya en la vida i en la mort. Deu ser que mirar-se la vida sota la llum del color taronja, ve a ser com acceptar que res no es crea , res no desapareix , tot es transforma.
Personalment, em venen al cap els boixacs que tenia a la meva antiga casa. No hi havia manera de matar-los, eren de color...taronja.

6 comentaris:

Anònim ha dit...

i el blau?

-mec-

Anònim ha dit...

Ara cal escalar, escalar i escalar. I que s'apunti auqella noieta d'aqui estranyem el seu sonriure !

Salut

El tigre de la momieta

Anònim ha dit...

A mi també m'agrada molt el color taronja!!!

Sempre em fa somriure,

una núvoleta

ZAGASO ha dit...

Però què fumes????Coneixes en Rijaard????

Anònim ha dit...

cagoenlaputa,

ignasi, ¿m'ha agradaria molt fer cordada amb tu.

el tigtre de la momieta

salut i parabolts

Malalesmans, geògraf dels meus xergais ha dit...

Ei ,ei, ei, que la mandarina té grills per a tots...Després del taronja vé el blau, ho diu la difusió de Rayleigh. La del somriure contagiós ha de mirar de trobar una estona ,ni que sigui per fer la cerveseta. Un cel sense núbols no fa les postes de sol tan boniques . Fumo en pipa al parking de l'escola el tabac que em va vendre la Mariona de Ca'l Perla. Haviam si fem una cordada aquest estiu amb l'amic Ignasi.
Una abraçada a tots, petons pels que els vulguin...