11/26/2007

No,no puc possar-me nerviós...

Em lligo les cordes, netejo les soles dels peus de gat, repasso el material. L'Andreu ja està preparat, aixeco els peus de terra, enceto la tirada. Em concentro en els dos metres quadrats de roca que tinc al davant. Els primers metres, la roca és freda , els següents ja no. El primer espit està molt lluny, massa... El segon també. Arribo a la reunió amb un pas tonto, i el darrer spit massa lluny.Munto la reunió amb la idea que els companys de la cordada següent s'hi puguin estar una llarga estona. L'Andreu fa el llarg de segon amb molta habilitat, tot i el fred ,negocia tots els trams amb elegància.Un cop a la reunió ens centrem en l'Enric, fa el pas d'entrada a la reunió amb certa dificultat. És un pas de decissió, no val a badar. Se'n surt.
Ara em toca fer el següent llarg , el primer seguro ja és lluny, malo.Hi arribo sense massa dificultat, el problema resideix en la continuació. No veig cap altre espit, intueixo que n'hi hauria d'haver un altre, però no me'n refio.Probo de sortir un parell de cops, res , no veig res. Al final fujo cap a la dreta, li pregunto a un altre escalador si ell veu cap espit pel meu damunt. Em diu que si, però que està a cinc metres del meu cap, allà on jo imaginava. Beee, surto altre cop a buscar-lo. El pas és difícil, bastant difícil. Els companys, comencen a tenir fred. La reunió ja és plena, la boira i el vent els hostiga. Em dic el de sempre. No, no puc possar-me nerviós, avui sortim per dalt.Tibo d'un parell de pedretes, quan tinc una má , em faltem peus.
El coco vol disparar-se, no el deixo. Els companys m'animen , vaig guanyant metres, poso la cinta, passo la corda. Sembla que ja està, m'equivoco. Encara hi ha un pas rar abans d'entrar a la reunió. Lligo la corda esbufegant. Ha costat més del que imaginava, però ja està. L'Andreu em segueix, fet el pas , la resta de la tirada no li costa gaire. Té molt fred, ell , i els altres, en Gabi i l'Enric, han esperat massa temps a la reunió. El vent ens porta la boira, ens pren el sol. Per la seva part , el sol ,tampóc llueix amb massa força. Deixarem la via, el tercer llarg és raro i brut. Surto a buscar l'Aresta Brucs, no val la pena continuar el darrer llarg, de fet ningú ho fa. Dalt del cim encaixo la ma de l'Andreu, ha escalat molt bé. Ara fa ,encara no, un any el vam portar a escalar per primer cop. Avui, ha demostrat que puc comptar amb ell per moltes coses. Escalar, és una d'elles.
Al rapel , el més llarg que ha fet mai, continuarà flipant amb això d'escalar. Ho porta molt bé el tio, no ho hauria dit mai, però crec que ha trobat una nova manera d'apropar-se a la muntanya.

7 comentaris:

Elena ha dit...

Ei Bernat, això que fa un any no és pas veritat. Recordo que el primer dia que havíeu d'anar a escalar era el primer de maig, però no hi vàreu anar perquè plovia i vàrem aprofitar per muntar el volador. O sigui, que no t'animis gaire, a veure si me l'esguerraràs (je, je, ...)

Anònim ha dit...

eeejjjj ugggggg sinffff sniffff sniffff!!!!!.

veritablement "climbing for life"

Ex-Cervantes V+ de paquet

Andreu ha dit...

Bé, recapitulan't....el titul és l'essencia del lideratge, d'allor més veritable, del que fa l'essencia de l'història d'humanitat...!!!!

see iu on the summit !!!!!! 'cause pointer el piolet...is not the point !!!!!

cago-en-la-leche-mejor me voy a la piltra JAJJAJAJAAJA

Enric Mullor ha dit...

Nens, esteu de guasa. Ens vem fotre de fred, alló era com abraçar un polo gegant. A partir d'ara vies assoleiades i arreserades, si és possible. Encara que pensant-ho bé, si no pot ser, prefereixo escalar encara que sigui abraçant polos.

Loli Jackson ha dit...

Veig que estàs reprenent la teva vida després d'un parell de mesos desconnectat. Això és bo, m'en alegro molt per tu...

Quan acabis amb el mono de l'escalada, tenim un cafè pendent.

Un petó!! :**

Malalesmans, geògraf dels meus xergais ha dit...

Ja hi penso en el cafè, ja....Nespresso,what else?...

un petò

Loli Jackson ha dit...

No et preocupis, Berny, kuan a tu et vagi be... Soc conscient de que tens moltes coses endarrerides!! ^^

Ja tens el meu numero, kuan puguis i et vingui d gust ja em faras un truc o algo.

:*