4/06/2008

Al mig de la carretera…

Hi ha coses que costen decidir-les, algunes a més ,demanen una especial voluntat arribat el moment .Dubtar, segons es miri, és la base del progrés . Sense arribar als extrems de ser un cagadubtes, plantejar-me les coses que faig , trobo que és útil. Probablement, si una persona que vaig conèixer, llegís això la faria pensar. De fet ,parlo d’ella en passat ,doncs els seus constants dubtes van portar-me a l’estat de llibertat i d’incertesa del que ara gaudeixo. La pèrdua inicial ha anat tornant-se un guany . Ves per on, el dubte m’ha portat sota aquest altre cel .La Terra ha anat girant torcant l’esbiaixada perspectiva que m’havia donat el desamor .Com a la cançó, allò que semblava que em doldria per sempre s’esvaeix . Jo, que amb el farcellet a coll , vaig refer un dels camins més difícils per aquells que ho han tingut tot, el de casa els pares. Amb l’orgull ,com a succedani del paper de vàter, una patata per cor i menys brillo que una mòmia inca . Vaig tornar vençut, però no derrotat . Reorganitzar els neguits, controlar les fuites de les canonades que no paraven de portar aigua als meus ulls . Amb decisió, no amb la fermesa que havia hauria desitjat, però a fi de comptes ja havia fet el pas.

Massa temps a l’altre costat de la carretera, veient la vida passar. Amb compte, vaig començar a creuar-la . Els records , com camions que venen a tota velocitat, van assetjar-me. L’aire que desplacen en passar em feia trontollar . En aquella voreta on m’havia quedat, només hi faltava el ramet de flors de plàstic. Aquí va morir un que ...,no val la pena. La rancúnia només pesa a les butxaques dels que la guarden . I jo ,viatjo lleuger d’equipatge . Sempre porto un somriure a la faixa per quan la vida fa pujada . Ara , al mig de la carretera, entre els records que venen en una direcció i la incertesa que ve en l’altre, miro les coses passar .Algunes , ja he descobert que només passen un cop, per tant cal estar molt atent. D’altres , com els autocars de línia, passen de tant en tant. Si ja ho saps no et fot tant . Alguns records , són com autocars de línea, depenent del xergai pel que es mouen ja saps el què .

A lo que anàvem , acabar de creuar és el que toca. Ja tinc ganes de trepitjar el descampat de l’altre costat . És lo que té creuar aquest tipus de carreteres, no pots recular i segons com t’atropellen camions plens de records, autocars carregat de melangia que ressegueixen els teus xergais a tota pastilla. És lo que té estar al mig de la carretera...

(Segons com alguns discs de Jorge Drexler , són més eficients que segons quins psicòlegs,..., gràcies Jorge i gràcies Ignasi, la de coses que amaguen els vels semitransparents del desencant...)

3 comentaris:

ZAGASO ha dit...

Ens ho vam passa bé al concert, oi? Les lletres del drexler són brutals. Però "desasosiego" no és ben bé el desencant. Jo el relaciono més amb el sentiment de pèrdua i no saber on ets.

Per cert, i parlant d'autors i lletres. Anit vaig anar a l'Auditori a sentir el Sergio Dalma.Lletres molt senzilles i adolescents per a un públic maduret. Però va fer ballar tot un Auditori ple de gom a gom!! So massa potent. Un espectacle al·lucinant per a la bogeria que es va liar, però fluixet per a la minoria absoluta que represento. Val a dir que en acabar el concert me'l van presentar al seu "camerino" iem vaig trobar amb un tio collonut i supersimpàtic. El que haguessin donat les moltíssimes fans que l'esperaven a la porta de sortida, que mai no va travessar!!!

Andreu ha dit...

igasi tiu, a veure si fem una tiradete plegats...

Malalesmans, geògraf dels meus xergais ha dit...

La vida té tirades molt intenses...,escalar-les és el repte de tota una vida.

Una abracada a tots els que llegiu el bloc, anònims o no , és un plaer fer que les coses úniques es tornin especials, gràcies de tot cor.